Na stronie postaram się opowiedzieć o Volkswagenie.
Opiszę historię mojej przygody z "volkswagenem Garbusem". Garbus był moim pierwszym autem i nim pozostanie. Postaram się rownież opisać historię karmanna oraz fabryki volkswagena. VW to wieczna marka a model Garbusa czy Karmana na zawsze pozostanie na naszych drogach.
Opisze również historię zmian volkswagena garbusa jak i karmann ghia.





piątek, 11 listopada 2011

Zima 2008/2009 nowa tapicerka w volkswagenie...

Kolejnym etapem prac była zmiana całej tapicerki siedzeń i kanapy w volkswagenie.
Prace zostały zaplanowane na zime ponieważ wtedy nei odbywają sie zloty wic auto może dłużej stać w garażu.

Stara tapicerak nie była w złym stanie:


ale nie prezentowała się zbyt dobrze w odremontowanym aucie, a że dywaniki i tapicerka podłogi jak i podsufitka zostały wymienione na nowe pozostało tylko wymienić obicia siedzeń.

O zmiane tapicerki siedzeń poprosiłem mojego tate gdyż ma jakąś wprawe w szyciu na maszynie. 
Na początku trzeba było wybrać material na tapicerkę a następnie pomierzyć ile materiału potrzeba.
Kolejnym etapem było znalezienie sklepu tapicerskiego gdzie mieli by interesujący mnie materiał. Sklep znalazłem w okolicach rzeszowa więc nie było problemów z kupieniem materiału.
Obawiałem się tylko że siedzenia nie wyjdą gdyz mój tato bedzie robił to pierwszy raz ale pruba nie strzelba :)
Prace zaczeły się od wyjecia siedzenia pasażera i rozebraniu go na części pierwsze. Następnie ostrożnie została ściagnięta tapicerka z siedzenia, rozpruta i opisana by wadomo było jak zszywać nowe formy.
Formy zostały odrysowane wycięte i zszyte. Oczywiście były delikatnie zmniejszone by naciągnąć bardziej materiał na siedzeniach.
Pierwsze siedzenie nie wyszlo źle wiec prace ruszyly dalej. Zrobiony został fotel kierowcy, kanapa i na koncu połka za kanapą. Prace trwały jakieś 2 do 3 tygodni gdyż bardzo sie nie śpieszyło a loejnym wyzwaniem bylo jeszcze wyszycie napisu na siedzeniu kierowcy. Z pomoca odpowiedniej przystawki do maszyny udalo się to zrobić w domu i nie trzeba bylo nikomu tego zlecać.

Obecnie tapicerka prezentuje się następująco:

- przednie fotele

- kanapa


- półka


Miały zostać również wymienione boczki ale niestety zabrakło koncepcji i pozostały narazie orginalne :)

2 komentarze: