Na stronie postaram się opowiedzieć o Volkswagenie.
Opiszę historię mojej przygody z "volkswagenem Garbusem". Garbus był moim pierwszym autem i nim pozostanie. Postaram się rownież opisać historię karmanna oraz fabryki volkswagena. VW to wieczna marka a model Garbusa czy Karmana na zawsze pozostanie na naszych drogach.
Opisze również historię zmian volkswagena garbusa jak i karmann ghia.





sobota, 31 marca 2012

prace przy silniku :)

W koncu po zimi nadszedl czas na przegląd silnika i wymiane oleju po zimie.

Mimo że pogoda dzisiaj nie dopisuje bo co chwile pada deszcz lub sypie śnieg wybrałem się na garaż w celu wymiany oleju w silniku.

Prace zacząłem od wyregulowania luzu zaworowego. Na szczęście nie było wiele do regulacji ale rzeba było sprawdzić wszystkie zawory. Luz ustawiony na 0,15.
Następnie sprawdziłem sprężanie na cylindrach by sprawdzić czy wszystkie pierścienie trzymają.

Wyniki na poszczególnych cylindrach

- 1 cylinder - 8 barów
- 2 cylinder - 8 barów
- 3 cylinder - 8 barów
- 4 cylinder - 8 barów

Pozostało więc sprawdzić przerwę na świecach i przeczyszczenie ich.
Następnie został odpalony silnik by podgrzać olej.
Przy okazji wyszla nieszczelność na pokrywie zaworów ale w końcu się z nią uporałem, wina leżala w podwiniętej uszczelce korkowej.

Olej spuszczony, nowy nalany więc zabrałem się za sprawdzenie zapłonu.
Delikatna korekta i auto mogło spokojnie wyjechać z garażu.

Miedzyczasie lekkie ogarniecie wnętrza posprzątanie przykrecenie połki na tunel i gotowe. :)

Pozostało tylko cieszyć się z jazdy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz