Po wyremontowaniu Garbiego zacząłem myśleć nad mocniejszą jednostką napedową dla niego.
Przebrnąwszy przez przygody z pseudo mechanikiem od silników garbowych zacząłem mysleć o własnoręcznym zlożeniu silnika ewentualnie niektóre prace zlecić odpowiednim zakładom.
Tak więc moje plany zakladały podracowanie jednostki napędowej.
Typowy silnik 1,2 nie był do końca zadowalający a standardowe silniki nie były zbyt szybkie, nawet silnik 1,6 najmocniejszy z silników Garbowych nie był zbyt mocnym silnikiem.
Założenia były takie by pozostać przy standardowym wale z silnika 1,6 inne wały już wymagały obróbki bloku wewnątrz.
Po rozmowie ze znajomym który na codzień zajmuje się budowaniem silników wyczynowych wybór padł na pojemność 1776 cc.
Blok silnika AS 41
wał korbowy standard z 1,6
Korbowody standard
Gaźniki Dellorto DRLA 40
Elektryczna pompa paliwa
Dodatkowa miska olejowa
Koło pasowe z podziałką
wałek VW 110
Tłoki 90,5
Klawiatury 1,25:1
Zewnętrzny filtr oleju.
Aparat zapłonowy 009
Zacząłem więc zbierac potrzebne materiały a co z tego wyszło dowiecie się po nowym roku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz