Na stronie postaram się opowiedzieć o Volkswagenie.
Opiszę historię mojej przygody z "volkswagenem Garbusem". Garbus był moim pierwszym autem i nim pozostanie. Postaram się rownież opisać historię karmanna oraz fabryki volkswagena. VW to wieczna marka a model Garbusa czy Karmana na zawsze pozostanie na naszych drogach.
Opisze również historię zmian volkswagena garbusa jak i karmann ghia.





czwartek, 29 grudnia 2011

początek przygodny z slinikiem 1776 cc

Po wyremontowaniu Garbiego zacząłem myśleć nad mocniejszą jednostką napedową dla niego.
Przebrnąwszy przez przygody z pseudo mechanikiem od silników garbowych zacząłem mysleć o własnoręcznym zlożeniu silnika ewentualnie niektóre prace zlecić odpowiednim zakładom.

 Tak więc moje plany zakladały podracowanie jednostki napędowej.
Typowy silnik 1,2 nie był do końca zadowalający a standardowe silniki nie były zbyt szybkie, nawet silnik 1,6 najmocniejszy z silników Garbowych nie był zbyt mocnym silnikiem.
Założenia były takie by pozostać przy standardowym wale z silnika 1,6 inne wały już wymagały obróbki bloku wewnątrz.

Po rozmowie ze znajomym który na codzień zajmuje się budowaniem silników wyczynowych wybór padł na pojemność 1776 cc.

Blok silnika AS 41
wał korbowy standard z 1,6
Korbowody standard
Gaźniki Dellorto DRLA 40
Elektryczna pompa paliwa
Dodatkowa miska olejowa
Koło pasowe z podziałką
wałek VW 110
Tłoki 90,5
Klawiatury 1,25:1
Zewnętrzny filtr oleju.
Aparat zapłonowy 009

Zacząłem więc zbierac potrzebne materiały a co z tego wyszło dowiecie się po nowym roku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz